Ny hemsida eller E-handel

Hej!
Söker du efter en ny hemsida eller en ny e-handel så har du verkligen hittat rätt.
Vi på solvd e-handelsbyrå är specialister på WordPress och WooCommerce och bygger gärna ditt projekt.

Det finns många delar vi måste diskutera innan vi sätter igång. För ett lyckat resultat så krävs det att vi förstår varandra helt och att vi definierar varje del innan vi sätter igång. Men det är sällan några problem!

Skillnad mellan hemsida och E-handel

Vad som är viktigt att förstå är skillnaden mellan en hemsida och en e-handel. En hemsida utan en kopplad e-handelsbutik kräver mycket mindre jobb. Vi kan visa skillnaden uppspalltat här.

Vår process för en hemsida

Notera dock att detta är en förenklad version, då det tillkommer mycket kommunikation i de olika delarna för att ni som kund ska bli helt nöjda med ert projekt.

  1. Inledande möte och brainstorming
    Vi går igenom med er vad ni har tänkt er ha för information och funktion på hemsidan och vilken känsla ni vill att den ska ge. Vi ger också vår syn på saker och tipsar gärna om fler saker som hade gett bra effekt.
  2. Skiss
    Vi skapar en skiss på detta och går tillsammans med er igenom detta för att höra era åsikter. Vill ni lägga till eller ändra på saker så gör vi det på en korrekturrunda.
  3. Utveckling
    Vi startar en server och börjar utvecklingen. Vi ger er en länk till den, så att ni hela tiden kan se utvecklingen som sker.
  4. Lansering
    Vi lanserar er nya hemsida och går igenom vår långa lista på saker att testa för att se att allting är toppklass och fungerar som det ska.

Vår process för en e-handel

När vi bygger en e-handel ser vår processen i stort sett likadan ut, men vi går igenom många fler punkter.

Produkthantering
Hur många produkter har ni och hur stora mängder nya produkter får ni in? Kommer ni behöva funktioner för att importera stora mängder produkter eller har ni tillräckligt få nya för att kunna lägga in dem manuellt?

Bokföring

Alla ordrar måste bokföras. Att göra detta tar lång tid om ni ska göra det manuellt. Behöver vi automatisera denna processen via plugin? Bokför ni era ordrar i bulk eller individuellt?

Frakt

När ni får in ordrar så vill ni boka frakt. Använder ni ett system som Pacsoft eller Unifaun idag? För ni över all kundinformation manuellt eller behöver vi automatisera detta?

Kundsupport

Det är ofta trevligt att prata med kunder, men ska man skala upp sin e-handel så måste man automatisera detta så långt det går. Kunder ska kunna lösa sina frågor och problem direkt på hemsidan. Vilken info behöver vi göra tydlig på produktsidorna. Tvättråd, storleksguide, vanliga frågor och svar, specifikare detaljer, detta går att göra på många sätt.

Pack och Plock

Det finns många saker att effektivisera i pack och plock processen. Tillsammans kan vi minska packtiden med automatiska utskrifter och packbordsplugin.